הדרך הנכונה לחיפוש עבודה

עבור רבים צירוף המילים, חיפוש עבודה, נתפש כמושג מאיים. אין ספק, כי תהליך חיפוש עבודה עלול להיות ממושך ומייגע וכי התחושה שאתם עומדים במבחן אינה נוחה. עם זאת, תמיד ישנה חצי הכוס המלאה! חישבו על כל אותן מודעות דרושים, המחכות לכם, כעל דלתות שעשויות להוביל אתכם לשינוי אליו אתם משתוקקים, אל מקום בו תוכלו לממש את עצמכם, להתפתח מבחינה אישית ומקצועית או פשוט, להעלות את רמת החיים. מחפש עבודה הוא אדם שכל האפשרויות פתוחות בפניו והוא צריך רק לבחור באיזו דרך ללכת, לאיזו משרה לשלוח קורות לחיים ולאיזה ראיון עבודה ללכת, השליטה כולה בידיים שלכם.

אז איך לחפש עבודה

 הגדרת המטרה

חיפוש משרות עבודה יעיל צריך להיות ממוקד. הפעולה הראשונה שעליכם לעשות היא לברר עם עצמכם מספר  שאלות חיוניות, שיעזרו לכם למצוא את התפקיד המתאים לכם. הגדירו לעצמכם מדוע אתם מעוניינים למצוא עבודה חדשה ומה, בדיוק, אתם מחפשים; איזה תחום מעניין אתכם, מהם כישוריכם, נקודות החוזק והחולשה. חשוב לדעת גם מהן הדרישות שלכם מבחינת תנאי שכר, מיקום גיאוגרפי, שעות העבודה, אפשרויות קידום ועל מה, בכל זאת, תהיו מוכנים להתפשר. עבודות רבות עשויות להתאים רק לחלק מהקריטריונים שלכם, אז קבעו מראש מה הכי חשוב ומה חשוב אבל לא הכרחי.

יצירת קורות חיים

קורות החיים שלכם הם כרטיס הביקור , הקדישו זמן לכתיבת קורות חיים איכותיים. אל תצאו מנקודת הנחה, שאתם יודעים כיצד לבנות ולנסח  קורות חיים מקצועיים או שהניסיון שלכם מדבר בעד עצמו. התחרות קשה וכדאי  להיעזר במדריכים המצויים באתר. במידה והנכם מכוונים לכמה תפקידים או לתחומים שונים, הכינו מספר גרסאות וזכרו, כי סביר להניח, שבמהלך החיפוש תצטרכו לבצע התאמות תכופות עבור משרות דרושים ייחודיות. 

הכנות לראיון עבודה

אין לדעת מתי תזומנו לראיון העבודה הראשון שלכם ולכן ההכנות לקראתו אינן בבחינת הקדמת המאוחר. קראו  מאמרים העוסקים בקודים של לבוש, שמספקים עצות לגבי שפת הגוף וכאלו שמפרטים דוגמאות לשאלות מרכזיות, שנוטות לחזור על עצמן בראיונות. במידה וקבלתם זימון לראיון עבודה, הכינו ‘שיעורי בית’ על אודות החברה המדוברת, התפקיד אותו ברצונכם לאייש, ואם יש בידיכם פרטים מדוייקים, נסו ללמוד כל מה שתוכלו על אודות המראיין.

 שגרת חיפושים – חיפוש עבודה הינו משרה בפני עצמה בין אם זאת משרה מלאה, משרה חלקית, או ‘חלטורה’ צדדית. בצעו את  החיפוש באופן מאורגן, מסודר ורציף. הגדירו שעות מסוימות ביום, שיוקדשו לתהליך החיפוש, הכינו טבלת אקסל, שתשמש אתכם למעקב אחר המועמדויות שהגשתם, קורות החיים ששלחתם . הקפידו שלא לצאת מהמסגרת שקבעתם לעצמכם והמשיכו בחיפושים גם אם הוזמנתם לראיון עבודה.
סקר שוק וריענון אישי – תמיד רצוי להיות מעודכנים. גלשו באינטרנט ובפורטל דרושים, קראו מודעות דרושים וכתבות הנוגעות לתחומי  העיסוק שלכם כדי לגלות מהן הדרישות, הביקוש וההיצע. המידע יעזור לכם להעריך את מצב השוק ולמה עליכם לצפות. במידה וחלו שינויים, התפתחויות או חידושים בתחום המקצועי שלכם, לא יזיק אם תיקחו יוזמה, תתעדכנו ותרעננו את הידע שברשותכם.
 איך לחפש עבודה בפועל? הכניסו אל פורטל דרושים ועיינו בקטגוריות המוצעות. הגדירו מילות חיפוש, תחום מקצועי ואיזור גיאוגרפי ולחצו על כפתור ‘חפש משרות’. חיזרו על החיפוש עבור כל התחומים שעשויים לעניין אתכם.
אם ברצונכם לייעל את החיפוש הכנסו אל הסוכן החכם שלנו; חיפוש הצעות עבודה באמצעות סוכן חכם מאפשר לכם לקבל עדכונים מידיים ישירות אל המייל הפרטי. הסוכן החכם יבקש מכם לבחור שתי קטגוריות מקצועיות שונות ולסמן בכל אחת מהן מספר בלתי מוגבל של תחומי עבודה. בחרו את האזורים הגיאוגרפיים העומדים בדרישותיכם ורשמו את כתובת הדואר האלקטרוני, אליה תרצו לקבל את העדכונים בדבר משרות חדשות המפורסמות באתר. לסיום, בחרו את תדירות קבלת העדכונים הרצויה. פורטל דרושים מפעיל שני כלי עזר נוספים, שיעזרו לכם לקבל עדכונים ולשלוח מועמדות למשרות בזמן אמת, גם כשאינכם פנויים לחיפוש עבודה מהבית:

 

 

הימנעו משחיקה עצמית – חיפוש עבודות רחב ומקיף, הכולל תחומים מגוונים עשוי להועיל לכם ולפתוח בפניכם משרות ואפשרויות  חדשות. עם זאת, אל תסחפו ותתפתו לשלוח קורות חיים לאינספור הצעות עבודה, שאינן רלוונטיות לכם. שליחה מוגזמת עלולה לשחוק אתכם ולהוריד את המוטיבציה שלכם ואת ביטחונכם העצמי.
זמינות – חיפוש עבודה רציני דורש מכם להיות זמינים ככל האפשר. נסו להתפנות ולהשיב לטלפונים לא מזוהים, בדקו את המייל בתדירות גבוהה וחיזרו אל הפונים במהירות האפשרית.
 

Skip to content